Vraag van Vandaag 1

De laatste drie dagen voor de verkiezingen hebben we de Vraag van Vandaag. Tijdens onze verkiezingscampagne kregen wij vaak dezelfde vragen. Vandaag en de komende twee dagen zullen wij net als in de campagne op deze vragen een antwoord geven.

Vraag 1:
Waarom zou ik van mijn stemrecht gebruik moeten maken en maakt mijn stem wat uit?

Nederland is een democratie. Dit betekent dat wij als inwoners de regels vaststellen. Niet zelf maar via onze volksvertegenwoordigers. Op gemeentelijk niveau zijn dit de gemeenteraadsleden. Volgende week, 21 maart a.s. hebben wij het recht om weer naar de stembus te gaan en te kiezen wie onze volksvertegenwoordigers gaan worden. We hebben dan de kans om onze stem te laten horen en te bepalen wie de komende vier jaar nieuwe wetten en regels voor onze gemeente gaat maken.

Jouw stem kan het verschil maken. Als je geen gebruik maakt van je stemrecht dan laat je een belangrijke kans om invloed op de lokale besluitvorming uit te oefenen liggen. Stem dus. Stem lokaal! Stem op Gemeentebelangen Overbetuwe (GBO). Dé lokale partij die echt weet wat er leeft en speelt in jouw dorp. De partij die lokaal betrokken is en toegankelijk. De lokaal partij die afgelopen jaren bewezen heeft een professionele en betrouwbare gesprekspartner te zijn. De partij met lokale energie. Dé partij met een visie! Kies wie jou de komende jaren gaat vertegenwoordigen binnen de gemeente. Stem op 21 maart Gemeentebelangen Overbetuwe LIJST 3.