Politiecapaciteit Overbetuwe

GBO, VVD en CDA dienen tijdens de raadsvergadering van 16 april 2019 een motie in. Wij maken ons zorgen over het “Regionaal meerjarenbeleidsplan politie 2019-2022”. Zo komt er namelijk een herverdeling. Dit houdt voor Overbetuwe in dat het met maar liefst 15% minder politiecapaciteit moet doen.

Daarom roepen wij, samen met VVD en CDA, het college op tot het volgende:
Bij vaststelling van het “regionaal meerjarenbeleidsplan politie 2019-2022” door het bestuurscollege Oost-Nederland van de politie erop aan te dringen dat ook in de toekomst de gemeente Overbetuwe de beschikking heeft over het huidige basisteam politie en waakt over de aan ons toebedeelde politiecapaciteit voor nu en in de toekomst zodat het veiligheidsrisico voor de Overbetuwse inwoners tot een minimum beperkt blijft.

Zie motie:

Update 17 april 2019: Motie is aangenomen.