Nieuwe fractievoorzitter Gemeentebelangen Overbetuwe

Henk Vreman

Ruim 11 jaar was Henk Vreman fractievoorzitter van Gemeentebelangen Overbetuwe. Volgens Henk een mooi moment om het stokje over te geven. Na de verkiezingen in maart van dit jaar waar Gemeentebelangen Overbetuwe een prachtig resultaat behaalde door van 4 naar 8 raadszetels te groeien, was het dringende verzoek van de raadsfractie aan Henk om, als zeer ervaren politicus, nog een poosje fractievoorzitter te blijven om de nieuwe werkelijkheid van een grote, de grootste partij van Overbetuwe, samen goed vorm te geven.

Met 5 nieuwe raadsleden vonden we het belangrijk om een goede, nieuwe balans in de fractie te realiseren en de deskundigheid van Henk was daarbij van groot belang. De fractie staat er en de portefeuilles zijn goed verdeeld, taken uitgezet en de samenwerking loopt prima. Voor Henk het moment om zijn functie als fractievoorzitter neer te leggen en zich de komende tijd vooral te richten op het raadslidmaatschap en daarbij vooral zijn ervaring, kennis en kunde over te dragen op de overige raadsleden en ten behoeve van de inwoners gemeente Overbetuwe. Henk is immers één van de grondleggers van het huidige GBO en onze zetelgroei bij de afgelopen verkiezingen is mede aan hem te danken.

Ans Huisman

De fractie heeft Ans Huisman gekozen als nieuwe fractievoorzitter. Henk Vreman geeft dus na ruim 11 jaar het stokje van het fractievoorzitterschap over aan haar. Ans is inmiddels twee jaar actief binnen GBO en heeft een ruime politieke ervaring op gemeentelijk, provinciaal en landelijk niveau. Ze is lid geweest van de landelijke partijraad VVD en heeft voor deze partij in Provinciale Staten Gelderland gezeten. Ans vindt het belangrijk dat iedereen zich optimaal kan ontwikkelen en is daarom de aangewezen persoon de fractie voor te zitten. Ans Huisman: “In onze fractie bekijken we lokale problemen vanuit verschillende invalshoeken om zo de beste lokale oplossing te vinden, los van landelijke partijstandpunten. Ik geloof daarin en voel me daar goed bij.”

Gemeentebelangen Overbetuwe is Henk zeer dankbaar voor de vele jaren dat hij de partij geleid heeft. Enorm veel tijd heeft hij gestoken in zijn werk voor de fractie en de raad van Overbetuwe. We wensen Ans en Henk veel succes in hun nieuwe functie.