Meer inzet op Economische Zaken

GBO heeft tijdens de Raadsvergadering in november het onderwerp economie ter sprake gebracht. Vorig jaar waren vele winkels lange tijd gesloten vanwege de opgelegde maatregelen i.v.m. Corona. Er konden dus geen stappen gemaakt worden in het economisch uitvoeringsprogramma. Daarom was voor de begroting van 2022 totaal € 30.000 bezuinigd op dit onderwerp. Inmiddels zijn alle winkels en bedrijven weer open. GBO heeft met een amendement, gesteund door bijna de hele gemeenteraad (met uitzondering van BOB), dit bedrag weer terug op de begroting kunnen krijgen. Met dit geld kunnen bijvoorbeeld Bedrijven Investeringszones (BIZ) worden gestart, bevordert dit de samenwerking tussen ondernemers en zo blijft Overbetuwe een ondernemersvriendelijke Gemeente.

Contactpersoon:

• René Post