De Week van het Geld

In de week van 12 tot en met 16 maart wordt er weer een week van het geld georganiseerd. Op veel scholen zal hier dan extra aandacht aan geschonken worden omdat het voor iedereen, maar zeker de jongeren, goed is om te weten én te leren hoe je met geld om moet gaan. Is het belangrijk om te sparen? Weet jij wat je uitgeeft? Heb je geldzorgen en kun je hiermee bij iemand terecht? Weet jij van veranderingen in geldzaken in 2018?

Dit zijn zomaar wat vragen die bij mij opkomen omdat ik ze zelf in het dagelijks leven, bij mijzelf of in mijn omgeving, hoor en tegenkom. Vragen waar niet altijd een direct antwoord op is maar waar wij wel wat vaker bij stil zouden moeten staan. Als je op jonge leeftijd leert hoe je met geld om moet gaan, weet waar jij het aan uitgeeft en kunt sparen voor de toekomst is dit een super fijn gevoel. Je staat steviger als er eens een tegenslag is. Niet alles is te koop voor geld en het lukt ook niet iedereen om dat extra stukje te sparen maar, er zijn veel internetsites en diverse instanties, ook in Overbetuwe, waar wij gewoon binnen kunnen lopen of een afspraak kunnen maken om vragen over geld en geldzorgen te stellen.

Van 12 tot en met 16 maart zijn er op diverse scholen extra programma’s opgesteld die te maken hebben met geld. Dit is in het basisonderwijs maar ook op het voortgezet onderwijs. Kijk op de website van de school om meer informatie te krijgen. Mocht je zelf meer willen weten over geldzaken kijk dan ook eens op de website: www.wijzeringeldzaken.nl en zie wat er allemaal mogelijk is. In de gemeente Overbetuwe kun je natuurlijk kijken op de site van de gemeente: www.overbetuwe.nl

Wij, van Gemeentebelangen Overbetuwe maken ons al jaren sterk voor een toekomstbestendig Overbetuwe en willen dit op alle mogelijke manieren realiseren. Leefbaarheid in de kernen, welzijn van de inwoners, zekerheid van zorg en duurzaamheid op de toekomst gericht. Ook willen wij meer sociale woningbouw en hulp bij alle soorten problemen. Dit kun je natuurlijk allemaal terugvinden in ons programma maar schroom niet om met vragen over het bovengenoemde contact op te nemen met ons persoonlijk. Je kunt ons bereiken door hier te klikken om een mail te sturen.

Wij staan voor een Lokaal Verbonden Overbetuwe waarbij elke inwoner belangrijk is.

Ingrid van der Heijden
Fractielid Gemeentebelangen Overbetuwe