Helderheid hek bij school Elst

De fractie van Gemeentebelangen Overbetuwe (GBO) wil van het gemeentebestuur weten hoe de problematiek rondom hangjongeren bij basisschool De Esdoorn in Elst worden aangepakt. Dit naar aanleiding van een brief die omwonenden over de kwestie aan het gemeentebestuur en alle raadsleden stuurden.
GBO wil, voor ze een standpunt inneemt, eerst van de gemeente horen hoe de stand van zaken ter plekke is. Zo wil de partij horen in hoeverre overlast door hangjongeren bij de gemeente bekend is, of er al maatregelen zijn genomen en of er toezicht wordt gehouden.

Oplossing

Ook wil GBO weten hoe de gemeente aankijkt tegen de oplossing van omwonenden, die om een afsluitbaar hek rondom het schoolplein vragen. Omwonenden uit de Chopinstraat en de Bachstraat zouden het liefst zien, dat het plein, buiten schooltijden, voor hangjongeren verboden gebied wordt.

Speelplan

De hele kwestie maakt onderdeel uit van het Speelplan Elst Noord, waarin (straat)voorzieningen voor jongeren zijn opgenomen. Gemeentebelangen wil daar graag een integrale planning voor inclusief gesprekken met belanghebbenden.