Extra middelen voor De Kik

In de nieuwsbrief van de Kik is bekend geworden dat na 1,5 jaar van gesprekken met betrokkenen, wethouders en dergelijke is het Gemeentebelangen Overbetuwe met behulp van het CDA gelukt om extra middelen te verkrijgen voor de verbouwing van De Kik. De Kik diende noodzakelijk te verbouwen. Een nieuwe lift voor rolstoelers, bezoekers die slecht ter been zijn, en natuurlijk attributen van uitvoerenden e.d. Je weet dat De Kik in een gebouw zit aan de achterzijde van de Dorpsstraat, ter hoogte van de Hema; uitkijkend over braak liggen terrein, oude garageboxen en het Land Van Tap.

De gemeente Overbetuwe wilde het gebied ontwikkelen en stelde welstandeisen aan de verbouwing. Het pand moest uitstraling krijgen die niet onderdeed voor de uitstaling van het gebied, nadat dat ontwikkeld was, werd er gesteld. Er werd door De Kik een architect ingeschakeld en er kwam een prachtig ontwerp tevoorschijn. Het is een investering met het doel dat cultuur binnen onze gemeente Overbetuwe blijft bestaan en dat hier in wordt geïnvesteerd. Omdat de begroting van De Kik niet sluitend was, is er uitvoerig en meerdere malen overleg geweest.

Naar de mening van Gemeentebelangen Overbetuwe diende de gemeente een extra bijdrage te doen. Zoals een van de wethouders opmerkte, goede voorzieningen trekt goede bedrijvigheid en verhoogd de werkgelegenheid in de gemeente. Een theater met goede programmering is zo’n voorziening. Daarbij werd het volgens Gemeentebelangen Overbetuwe en het CDA de hoogste tijd dat er wat meer aan cultuur gedaan werd in deze gemeente.

Kijk voor meer informatie op: www.theaterdekik.nl

Cultuur is belangrijk in de samenleving!